Voorbereiding Focuscafés in volle gang

Alex van Loon
17 april 2020
Focuscafés

Naar aanleiding van de LEF-sessie “Samen koerszetten naar een toekomstbestendig infraontwerp” zijn 2 toekomstgerichte thema’s gekozen om dit jaar via een Focuscafé verder uit te werken: “circulair wegmeubilair” en “stedelijk infraontwerp”. Omdat RWS het onderwerp ‘circulair wegmeubilair’ als launching customer heeft omarmd, wil RWS graag met de VIO-leden verkennen welke kansen er zijn om het wegbeeld te optimaliseren en te verduurzamen. Het idee is om voor de zomer de opgave bij de VIO-leden uit te zetten, om na de zomer de ideeën via een interactieve LEF-sessie te verzamelen (woensdagmiddag 16 september).

Daarnaast hebben wij woensdag 4 november het LEF Future Center al gereserveerd voor een interactieve bijeenkomst over het stedelijk infraontwerp van de toekomst. We hebben de ANWB al bereid gevonden om hun visie op micromobiliteit en de methode ‘verkeer in de stad’ in te brengen (zie www.anwb.nl/verkeerindestad).