Afstudeerprijs

03 december 2018
AlgemeenOnderwijs

Ben jij bezig met afstuderen of na juli 2017 afgestudeerd in de civiele techniek of verkeerskunde? Ben jij onwijs trots op jouw afstudeerproject? Dan is de VIO op zoek naar jou!

Jouw afstudeerproject:

behandelt een infra ontwerp of evaluatie van een infra ontwerp
bevat ultramoderne (evaluatie-) methodes (zoals bijvoorbeeld BIM, 3D-ontwerpsoftware of effectevaluatie)
Samen met jou wil VIO Nederland en Vlaanderen laten zien hoe mooi het vak wegontwerp is.

Afstudeerprijs Infra Ontwerp
De themagroep Onderwijs spant zich in om het curriculum op hogescholen en universiteiten af te stemmen op de behoeften uit de markt. Ook willen we het vakgebied wegontwerp aantrekkelijker en toegankelijker maken voor jongeren en studenten in Nederland en Vlaanderen. Om deze doelstellingen te behalen, zijn we steeds op zoek naar leuke en geschikte middelen om het vakgebied wegontwerp in het onderwijs onder de aandacht te brengen. Daarom reikt VIO dit jaar voor de tweede keer de afstudeerprijs infra ontwerp uit. Voor deze afstudeerprijs is VIO op zoek naar het beste afstudeerproject van Nederland en Vlaanderen. Kent u een student met een geweldig afstudeerproject, bijvoorbeeld een student op uw school of een afstudeerder binnen uw organisatie? Aarzel niet en motiveer de student om zich aan te melden voor deze eervolle prijs.

Criteria
VIO heeft de volgende voorwaarden gesteld aan de inschrijvingen:

• Je bent afgestudeerd tussen julli 2017 en maart 2019
  • Het moet een afstudeerrapport zijn op hbo (bachelor) of universitair (Master) niveau.
  • Het gehele rapport moet beschikbaar zijn – een samenvatting of alleen een presentatie van de belangrijkste resultaten van het afstuderen volstaat niet.
  • Het rapport behandelt (de evaluatie van) een infra ontwerp.
  • Het rapport bevat zowel effectevaluatie als ontwerpvisualisaties.
  • In het kader van het afstudeerrapport (al dan niet voor derden) ontwikkelde modellen of technieken, moeten in rapportvorm voor de juryleden beschikbaar zijn.
  • De vakjury van de afstudeerprijs bestaat uit leden van de VIO themagroep Onderwijs.

Aanmelden
De inschrijving is gesloten. De winnaar van de VIO Afstudeerprijs Infra Ontwerp wordt bekend gemaakt tijdens de VIO dag.