VIOdag 2019

Smart Mobility is een hot item. Met veel aandacht voor de voertuigen. Maar wat is er eigenlijk nodig in het ontwerp van de infrastructuur? Op die vraag gaan de wegontwerpers van Nederland en Vlaanderen op dinsdag 16 april een antwoord geven. En jij kunt erbij zijn. Meld je nu aan!

Op dinsdag 16 april 2019 vindt in Hotel Van der Valk te Dordrecht de jaarlijkse VIO dag 2019 plaats. Deze dag is hét netwerk-event voor infraontwerpers uit Nederland en Vlaanderen en zal in het teken staan van Smart Mobility. Tegelijkertijd vindt er een expositie plaats van een aantal bedrijven uit de wereld van mobiliteit en infrastructuur die u meer kunnen tonen op dit vlak.

Ook dit jaar hebben wij zeer interessante sprekers uitgenodigd waaronder oprichter en eigenaar van innovatiebedrijf Clearwater Innovations, Kenan Aksular. Hij sloot als eerste in Europa voor Athlon Car Lease een deal met Tesla en helpt nu BMW een e-mobility ecosysteem te ontwikkelen. Na zijn opening waarin hij ons meeneemt in de laatste internationale ontwikkelingen van slimme voertuigen deelt Melle Vroom, beleidsadviseur Smart Mobility bij het Ministerie van IenW, zijn vragen en dilemma’s met de zaal. Vervolgens gaan we in gesprek over de dilemma’s van de infrabeheerder en de weggebruiker met Lindy Molenkamp,  Hoofd Wegen en Kanalen bij Provincie Overijssel, Kristof Rombaut, Study responsible Intelligent Transport Systems bij Agentschap Wegen en Verkeer in Vlaanderen en Ferry Smith, hoofd Public Affairs bij de ANWB. Ook zij delen hun vragen dilemma’s voor een toekomstig ontwerp van onze infrastructuur.

De middag wordt volledig ingevuld door de themagroepen Onderzoek en Innovatie, Kennis, Proces en Onderwijs. In de themabijeenkomsten gaan we in gesprek over de dilemma’s en de vragen die de sprekers in de ochtend bij ons als ontwerpers hebben achtergelaten. Wat zijn daarop onze antwoorden? De bijeenkomsten zullen worden ingeleid door een lid van de betreffende themagroep.

De dag wordt afgesloten met een netwerkborrel.

Het belooft wederom een zeer interessante en waardevolle dag te worden waar wij hopen u weer van harte welkom te mogen heten. De dag is toegankelijk voor zowel leden als niet-leden

08:30 – 09:00     Ontvangst met koffie
09:00 – 09:15     Opening Voorzitter VIO
09:15 – 10:00      Kenan Aksular: Recente internationale ontwikkelingen van automatische voertuigen
10:00 – 10:45      Melle Vroom: Actuele uitdagingen voor de infraontwerper vanuit beleidsmakers
10:45 – 11:15     Pauze
11:15 – 12:00     Panelgesprek met Lindy Molenkamp, Kristof Rombaut en Ferry Smith
12:00 – 12:30     Pitch 3 nominees VIO-afstudeerprijs
12:30 – 13:30     Lunch
13:30 – 14:30     Parallelsessie blok 1
14:30 – 15:00     Pauze
15:00 – 16:00     Parallelsessie blok 2
16:00 – 16:15     Uitreiking VIO-afstudeerprijs 2018
16:15 – 16:30     Afsluiting
16:30 – 18:00  Netwerkborrel

Afstudeerprijs

De drie nominees voor de VIO-afstudeerprijs zijn (in willeurige volgorde)

• Ifraan Mohamed – Knooppunt Hooipolder (A29/A59)
  • Süheyl Ekinci – Het nieuwe knooppunt Zonzeel
  • Martin Wiersum – Voorrangspleinen buiten de bebouwde kom

De drie juryleden voor de VIO-afstudeerprijs zijn

• Bert Kuipers

Bert Kuipers is scholingsadviseur bij de stichting Infra Bindt ( www.infrabindt.nl ), parttime docent  bij het Infra-opleidingsbedrijf SPGNH ( www.spgnh.nl ) en Horizoncollege Bouw & Infra ( www.horizoncollege.nl ) te Heerhugowaard. Daarvoor was hij werkzaam als docent aan de hogeschool Inholland, in de vakken infrastructuurontwerp, mobiliteit, 3D- ontwerpen, BIM en geodesie.

Leon de Barbanson

Leon de Barbanson is Sr. Ontwerpleider bij VolkerInfra en 10 jaar werkzaam in de aannemerij. Daarvoor was hij werkzaam bij adviesbureaus.

Robin Griffith

Robin Griffith is Sr. Ontwerper bij Geonius en 10 jaar wegontwerper op grote snelwegprojecten zoals 2e Coentunnel en SAA projecten A1 Amsterdam-Muiden en A6 Muiden-Almere.

Parallelsessie 1 - maak een keuze tussen 1 van onderstaande sessies

• KennisWat is de benodigde wegontwerp kennisagenda om Smart Mobility te kunnen faciliteren met onze ontwerpen?
  • Onderzoek en innovatie - Welke antwoorden hebben wij als wegontwerpers op de onderzoeks- en innovatievragen die nog moeten worden beantwoord om infrastructuur te ontwerpen voor de Smart Mobility?

Parallelsessie 2 - maak een keuze tussen 1 van onderstaande sessies

• Proces - Welke aanpassingen zijn er nodig om Smart Mobility goed te kunnen meenemen in het wegontwerpproces?
  • Onderwijs - Welke kennis en vaardigheden moeten we aan de wegontwerper van de toekomst meegeven om die klaar te stomen voor het ontwerpen van infrastructuur voor Smart Mobility?

Inschrijven
De inschrijving is geopend. Voor het aanmelden dient u een login van de website te hebben. Heeft u deze nog niet of wilt u deze aanvragen, vul dan uw gegevens in via dit formulier. U ontvangt dan binnen een werkdag een inlog zodat u zich kunt inschrijven voor deze interessante bijeenkomst.
Wij geven individuele facturen uit voor dit evenement. Het is ook mogelijk een verzamelfactuur te laten opstellen voor uw organisatie. Vul hiervoor het contactformulier in met uw gegevens en vraag, dan maken wij deze betaaloptie ook voor uw bedrijf mogelijk.