Bijeenkomst Kennis 2016

Donderdag 16 juni vond de VIO-themamiddag Kennis plaats in het LEF Future Center van Rijkswaterstaat. Na de introductie van de nieuwe ontwerprichtlijnen vorig jaar stond dit jaar de samenwerking tussen opdrachtgevers, opstellers van richtlijnen en gebruikers van de richtlijnen staat deze keer centraal. Via een introductiefilm werden de deelnemers opgewarmd voor een aantal pittige discussies: is de standaardnorm de norm of heeft deze een bandbreedte? Hoe ga je om met onduidelijkheden en tegenstrijdigheden in de richtlijnen? Optimaliseer je een ontwerp op basis van kosten of kwaliteit? Borgt de ontwerper de veiligheid of de verkeersveiligheidsauditor? En moet samenwerking tussen opdrachtgever en opdrachtnemer gericht zijn op zakelijkheid of vertrouwen? Na het bespreken van de belangen van de deelnemers werden oplossingsrichtingen geformuleerd en adviezen voor elkaar opgesteld. Belangrijkste boodschap voor een goede samenwerking was: wees open en durf aan elkaar vragen te stellen!

Het verslag van de themamiddag kunt u hier lezen. Bijgaande foto’s (FotoFunFactory) en tekeningen (Beeldleveranciers) geven een impressie van de middag. De introfilm kan je ook terugkijken.
Klik hier voor de directe link naar alle foto's om snel door alle foto's te bladeren