Verslag themagroep Onderzoek en Innovatie

Afgelopen 22 mei kwam de themagroep Onderzoek en Innovatie bijeen. Zij kon enkele nieuwe leden verwelkomen: Rene Walhout (RWS WVL), Johan Vos (RWS GPO) en Haneen Farah (TU Delft). Deze bijeenkomst stond in het teken van het bespreken van de resultaten van de VIO-dag parallelsessie en het vooruitblikken op de toekomstige activiteiten van de themagroep. De geprioriteerde onderzoeksthema’s zijn verdeeld onder de aanwezige themagroepleden: de thema’s worden aan de hand van een vast format uitgewerkt tot onderzoeksvoorstellen, die in de volgende bijeenkomst worden besproken. Verder is de themagroep van mening dat het wenselijk is om breed onder de VIO-leden te inventariseren welke onderzoek behoeftes er zijn: de VIO-leden kunnen binnenkort een korte enquête verwachten! Nadat de onderzoeksvoorstellen zijn vastgesteld, zal in overleg met de themagroep Onderwijs bepaald worden hoe het beste contact gelegd kan worden met de onderwijs- en onderzoeksinstellingen om de onderzoeken te gaan opstarten. Als nieuwe activiteit zal de themagroep aandacht gaan besteden aan van de richtlijnen afwijkende ontwerpen: hoe functioneren deze in de praktijk? Klik hier voor de presentaties en het volledige verslag van de themagroep.