Save the date VIO-symposium wegontwerp

VIO-symposium wegontwerp: van onderzoek naar praktijk
dinsdag 18 september 2018, Automotive Campus Helmond

De VIO-themagroepen Onderzoek en Kennis nodigen u van harte uit voor een hele dag kennis maken met de laatste onderzoeken naar wegontwerp en de vertaling daarvan naar de praktijk. Daarover willen we met u in gesprek via interactieve sessies.

Typische wegontwerp onderwerpen die aan bod komen zijn tapers, weefvakken, splitsingen, turbulentielengtes, bogen en bermen. Daarnaast komen ook nieuwe aspecten aan de orde zoals reverse laning en zacht ontvlechten. Verder verwachten we nog bijdragen van provincies en studenten. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan studies rondom de impact van de zelfrijdende auto op wegontwerp zoals platooning en dedicated lanes. Wij willen graag de invloed van al deze onderwerpen en studies op de huidige ontwerprichtlijnen met u bespreken.

Wij zien dan ook de Automotive Campus te Helmond als dé inspirerende omgeving om dit innovatieve en toekomstgerichte symposium te organiseren. Bovendien kunt u op deze campus enkele door ons geselecteerde automotive bedrijven bezoeken zoals de Innovatie Centrale, Tass International en AutomotiveNL. Reserveert u alvast dinsdag 18 september (hele dag) in uw agenda? U ontvangt uiterlijk begin september een definitieve uitnodiging met programma.

Wilt u zeker zijn van een plek, dan kunt u zich nu alvast aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Dit gratis symposium is exclusief voor VIO-leden, niet-leden zijn echter ook welkom mits zij voor het symposium lid worden van de VIO.